Un servei tècnic informàtic s'assegura que tant el maquinari com el programari d'una empresa estiguin ben protegits perquè funcionin de manera ininterrompuda. Aquestes tasques són dutes a terme per experts que tenen experiència, a més de comptar amb una varietat d'eines per solucionar de manera efectiva problemes de sistemes informàtics.
El treball de servei tècnic informàtic també inclou la reparació i el manteniment dels equips, a més d'instal·lar, donar suport i reparar el maquinari dels ordinadors, a més d'abordar problemes de xarxes, programari o Internet. Un bon equip de servei tècnic informàtic treballa juntament amb especialistes en suport tècnic i està en constant comunicació amb els clients per desenvolupar les millors respostes a les seves necessitats, creant solucions a mida.
El servei tècnic informàtic ha d'estar al corrent de les darreres tendències en el camp de la tecnologia de la informació. Juntament amb la capacitat de solucionar problemes, ha dinteractuar amb les diferents àrees de lempresa per assegurar que compten amb les eines necessàries per a un treball eficient, alhora que escolten les seves necessitats per presentar millors opcions.
A més, el servei tècnic informàtic també haurà de tenir en compte les necessitats de seguretat cibernètica per a cada empresa i equip. Hauran d'eliminar virus i altres programes nocius, com ara adware, malware, spyware, etc., dels ordinadors per protegir-los, a més d'activar els millors protocols de seguretat, alhora que aconsellen les persones de les mesures de precaució necessàries per protegir tota la xarxa dels ciber delinqüents.
Un bon servei tècnic informàtic ha de tenir la capacitat dactualitzar el programari i maquinari del sistema del client fàcilment i de provar els dispositius informàtics per assegurar-se que estiguin en bones condicions. També determinar els preus de les noves instal·lacions i fer el servei de tots els equips informàtics in situ. A això s'hi afegeix la resposta amb promptitud a les sol·licituds dels empleats o clients abordant els seus problemes quan sorgeixen, practicant una gestió eficient del temps i assumint les responsabilitats de suport.
Totes aquestes responsabilitats impliquen tenir coneixement de les últimes versions del sistema operatiu de Windows i macOS, juntament amb experiència en la configuració de servidors, PC, portàtils i altre maquinari informàtic.
Finalment, el servei tècnic informàtic també ofereix suport informàtic remot a estacions de treball o PC a través d'Internet mitjançant l'ús del programari de control remot. Això els permet verificar i solucionar problemes, fer reparacions i mantenir els sistemes. Ho fan romanent a les seves estacions de treball i, de vegades, és possible que els usuaris ni tan sols hagin de reiniciar els seus sistemes, solucionant els problemes a aquelles persones que estiguin treballant a l'oficina o fins i tot de manera remota.








