Les nostres notícies
Facebook vol treure a la llum les informacions manipulades per la propaganda russa

Facebook ha creat una eina intel·ligent, perquè els usuaris sàpiguen si han consumit contingut promogut per la propaganda russa, perquè els usuaris sàpiguen quins continguts van consumir i estaven manipulats o influenciats per la propaganda russa.
La popular xarxa social va afirmar que Internet Research Agency, relacionada amb el Kremlin, va invertir 100.000 dòlars per a 3.000 anuncis amb notícies falses, entre el 2015 i el 2017, en unes 470 pàgines web, que ja han estat suprimides. Els agents russos van publicar 131.000 missatges a Twitter i 126 milions de nord-americans van veure les publicacions dels agents russos a Facebook. Els agents també van penjar un miler de vídeos a Youtube, segons les xifres manejades pels responsables d'aquests gegants tecnològics quan van comparèixer davant del Comitè de Justícia de la Cambra Baixa dels EUA fa tres setmanes.
Des de la campanya electoral, Facebook ha estat al punt de mira en referència a la difusió de bulls i notícies falses a través de la seva xarxa i l'han relacionat amb l'objectiu d'interferir a la votació. Això ha suposat que els usuaris comencin a desconfiar d'aquesta popular xarxa social, tement per la seva privadesa de dades personals i la seva seguretat.
Per això, Facebook proposa aquesta nova eina de transparència, perquè els usuaris siguin coneixedors de quins van ser els continguts que van seguir i van veure i estaven sent promoguts per agents russos per influir a les eleccions presidencials dels Estats Units, en què va guanyar Donald Trump.
Aquesta eina permet als usuaris saber quines pàgines vinculades a la propaganda russa, a Facebook i Instagram, van seguir o qualificar amb el popular «m'agrada» entre el gener del 2015 i l'agost del 2017.
Facebook i la seva polèmica amb les notícies falses o bulls
Fa temps que Facebook es veu embolicat en una polèmica en referència a la difusió d'informacions falses o bulls, dins de la plataforma. Per això, ja es va posar fil a l'agulla, mitjançant una eina d'alerta que catalogés la veracitat de les informacions i alertar, en cas de detectar aquest tipus de notícies, els usuaris. Per aquest motiu, quan es duen a terme aquest tipus de problemàtiques, en què es vulnera la informació veraç o s'intenta utilitzar la informació per influenciar els usuaris de Facebook, la plataforma posa en marxa eines per protegir la transparència informativa, en aquest sentit.

