Les nostres notícies

Manteniment informàtic, per hores o tarifa plana?

Des del moment que una empresa ha de cobrir unes necessitats informàtiques periòdicament, a causa de la naturalesa del seu propi negoci, ens hem de plantejar si surt més a compte un manteniment informàtic per hores o una tarifa plana.
 

De què depèn?

 
Decidir-se per una o altra opció, dependrà de les característiques del negoci i de la seva infraestructura informàtica. Hem de tenir en compte diversos factors, com, per exemple, la mida de l'empresa, el nivell de coneixement dels usuaris, si el servidor resideix a l'empresa o fora, si equipament és modern o està obsolet, …
La combinació d'aquests factors és la que determina quina és la solució que encaixa millor. De vegades dues empreses amb els mateixos usuaris tenen necessitats diferents a causa del grau d'ús de les tecnologies, el nivell dels usuaris o fins a l'adequació dels equips esmentats per al que s'estan utilitzant.
 

Rendibilitat de la tarifa plana

 
Sempre recomanem un estudi previ de personal qualificat per poder valorar tots aquests paràmetres.
Lògicament, la tarifa plana és l'opció més aconsellable quan hem de recórrer a un servei tècnic de manera freqüent per problemes que puguin anar sorgint diàriament. Podem arribar a plantejar-nos que estem pagant una quota mensual per un servei que potser no utilitzarem… però l'anàlisi correcta hauria de ser que cal invertir en prevenció per reduir les incidències i que precisament si no s'utilitza aquest servei de “apagar focs” és perquè s'està treballant de manera correcta.
Quan contractem un servei de manteniment amb tot inclòs o tarifa plana ens assegurem que l'empresa cobrirà tots els serveis mínims necessaris perquè el nostre negoci tingui continuïtat.
 

Avantatges de la tarifa plana

 
• Despesa controlada a preu tancat. No hi haurà sorpreses quan rebis la factura pel servei prestat ja que sempre serà el mateix preu.

• Suport a l'usuari inclòs. Moltes empreses de manteniment informàtic, com el cas d'Apen, inclouen en la modalitat de tarifa plana un servei suport telefònic que permetrà solucionar remotament qualsevol incidència que es produeixi. Pots consultar més avantatges aquí.

• Prevenció i optimització del servei. La gran majoria de modalitats de tarifa plana inclouen un paquet de serveis mínims bàsics (auditories, backups. etc.), uns treballs gairebé obligats que cal fer per assegurar la productivitat i eficiència dels equips que, abans o després, hauries de contractar per hores.

• Mateix tècnic, préstec, hores, desplaçaments… tot inclòs. Major confiança i tranquil·litat perquè sempre tractaràs amb el mateix equip tècnic que buscarà oferir-te i donar-te la millor solució al teu problema, amb desplaçaments, préstecs i hores incloses.

• Temps de resposta i solució. No hauràs de paralitzar les tasques durant molt de temps perquè la solució la tindràs gairebé a l'instant.
 
Desenvolupar un millor servei de manteniment informàtic tarifa plana per als nostres clients ha estat un dels grans reptes de Apen en els darrers anys… la nostra millor garantia és la satisfacció dels nostres clients i alguns com Pocurull, Caher o Behq ens parlen dels avantatges d'aquest sistema de manteniment informàtic aquí.

15/11/2017