Les nostres notícies

3 Apps de grans companyies que van acabar sent un fracàs

Les grans companyies no sempre van tenir èxit en el llançament d'apps. Empreses tan populars com Google, Amazon o Facebook també han comès grans errors que els van fer fracassar estrepitosament.

De vegades per precipitar-se, de vegades per manca de recursos, crear males imitacions d'apps de gran èxit o simplement pel rebuig de la majoria d'usuaris han aconseguit que apps de grans empreses estiguin destinades al fracàs.

Facebook Stories

Facebook Stories és un exemple d'app fracassada, ja que en un intent de competir amb Snapchat no va donar el resultat que s'esperava, decebent els usuaris que van decidir seguir fent servir snapchat per totes les prestacions que li oferia.

Els usuaris preferien utilitzar Snapchat o bé Instagram Stories, que també segueix la mateixa línia que Facebook Stories, ja sigui pel format, el disseny, la forma d'ús o per tot alhora, però els usuaris no feien servir Facebook Stories perquè no complia amb totes les seves expectatives.

Google Reader

El cas de Google Reader és diferent. En aquest cas no va ser perquè no agrades als usuaris, sinó perquè van veure que no era un projecte rendible econòmicament i van decidir tancar-lo, deixant sense previ avís milions d'usuaris sense aquesta eina. Les noves apps que arribaven venien amb força, amb agregadors i lectors de notícies, que potser haguessin desplaçat igualment Google Reader.

Vaig venir. El gran fracàs de Twitter

El fracàs més estrepitós de Twitter és Vine, una app que servia de plataforma social per compartir vídeos curts, en reproducció contínua, que va assolir l'auge de popularitat el 2015. Però amb l'arribada d'Instagram tot va canviar. Instagram va començar a incloure clips de vídeos curts en un format més complet i atractiu, i això va fer que la majoria de seguidors de vi es tornessin instagramers.

Més tard, Twitter va intentar remuntar la seva app de més èxit transformant Vine a Vine Camera, que permetia pujar a la xarxa social els vins i proporcionava l'emmagatzematge dels mateixos. D'altra banda, però, va perdre les prestacions d'una xarxa social, com ara els perfils, els seguidors o els comentaris, així que va ser completament descartada pels usuaris.

Aquests són només alguns dels exemples, però podem trobar dels moltíssims intents fallits d'apps, que han quedat en l'oblit o que van fracassar al cap de pocs dies del llançament.

No tots els casos fracassen pel mateix motiu, però acostumen a tenir alguna cosa en comú i és que no van aconseguir seduir els usuaris, pel motiu que sigui. Això vol dir que abans de llançar una app és imprescindible escoltar els usuaris i saber què necessiten ells i què podem oferir nosaltres.

20/07/2017