Les nostres notícies

Què és un firewall i com funciona?

Com a especialistes en la instal·lació de antivirus per a empreses avui et parlarem del tallafocs.

És un concepte que sorgeix d'una estructura que s'anticipa a la “difusió del foc”, com farien les sortides d'emergència si fos un incendi. Manté en lloc segur els actius interns de la companyia i només permet l'entrada als que tenen accés permès. El tallafoc genera un món virtual al voltant de la xarxa de l'empresa, que serveix com a oficial de seguretat per al trànsit entrant.

Com a instal·ladors de antivirus per a empreses podem dir-te que, principalment, hi ha dos tipus de tallafocs; Un basat en la xarxa i un altre basat en el host. En el primer cas el tallafocs és un dispositiu especialitzat que actua com un mur de protecció al voltant de tota la xarxa de la companyia i, en el segon cas, el tallafocs actua com a mesura de seguretat en un dispositiu específic, com pot ser un portàtil.

Encara que pots trobar molts tipus de tallafocs, tals com els tallafocs personal (per actuar en requeriments individuals d'ús del sistema), tallafocs de capa d'aplicació (opera sobre la base de apps, controlant la manera que tenen d'assolir Internet), circuit a nivell de passarel·la (controla l'establiment de connexions TCP o UDP mitjançant sessions de seguretat) i nivell d'aplicació de passarela poden ser servidors FTP o bé d'intercanvi lliure d'informació entre P2P)

Com funciona?

Com a experts en antivirus per a empreses volem que sàpigues que el firewall o tallafocs distingeix entre connexions permeses i perilloses o sospitoses, mitjançant diferents procediments:

  • Utilitzant números d'IP i altres sistemes d'identificació, per suspendre qualsevol tipus de petició de comunicació que no vingui de la xarxa interna o del propi sistema, maquillant darrere del propi IP la suma dels recursos interns, perquè ningú no els pugui monitoritzar externament.
  • Filtració de contingut; A través d'un mètode de regles d'exclusió on l'usuari pot tenir la darrera decisió, el tallafoc classifica entre els continguts problemàtics, sospitosos o insegurs, a més d'aquells que queden a discreció de l'usuari, per bloquejar l'accés a aquells webs o servidors sencers, com a mesura de precaució
  • Serveis antimalware; Alguns firewalls compten amb definicions de codi maliciós (malware) i virus incorporades, proveïdes per programes defensius, per ajudar a tenir l'expansió d'aquests programes perniciosos.
  • Serveis de DPI; És el nom que es posa als procediments d'Inspecció Profunda de Paquets i s'ocupa d'afegir una segona capa de seguretat al sistema per revisar el contingut profund dels paquets d'informació rebuts.

A Apen, com a especialistes en seguretat informàtica, sempre recomanem instal·lar un antivirus per a empreses que sigui potent i de gran qualitat independentment de la mida de la PIME, perquè sabem la importància que té aquest tipus de processos per a la bona gestió i funcionament empresarial.

03/12/2019