El teu soci global
en tecnologia

Tornar glossari

CRM

QUÈ ÉS UN CRM I PER A QUÈ SERVEIX?

Les sigles del CRM signifiquen Customer Relationship Management que en espanyol significaria “gestió de la relació amb els clients”, i fa referència a posar el client al centre de l'estratègia utilitzant el programari CRM. Aquest programari serveix perquè els clients prefereixin una marca i no pas l'altra, això s'aconsegueix emmagatzemant tota la informació i centralitzant totes les activitats relacionades amb el client.

CRM és un terme que existeix fa molt de temps i que des dels seus inicis no era pres molt de debò per les empreses, o pitjor encara, era malinterpretat i reduït únicament a activitats com Call Center. El que realment va canviar la manera de veure la gestió de la relació amb els clients com a tal, va ser l'avenç tecnològic que tenim avui dia, aconseguint entendre el significat de sistema CRM, què és CRM i els diferents tipus de CRM que hi ha.

Què és el sistema CRM?

És una eina tecnològica que dóna suport a les estratègies de lempresa. Aquest programari o sistema permet fer un seguiment dels clients, per després poder segmentar-los millor.
Un cop es coneix millor el client i les seves necessitats, serà molt més fàcil oferir-li un producte que encaixi amb el seu perfil, aconseguint la satisfacció i la fidelització del client.

Quants tipus de sistemes CRM hi ha?

Operacional

Aquest tipus de sistema CRM s'enfoca en l'ús d'aplicacions que ajuden a recopilar conjunts d'informació dels clients i es guarden després en un sol fitxer. Per exemple, reunirà la informació de contacte d'un client, l'historial de compres i qualsevol comunicació anterior que hagin tingut amb la companyia en una pàgina web perquè l'empleat els pugui proporcionar un servei i una resposta ràpids d'acord amb les seves necessitats.

Automatització de força de vendes

Aquest sistema de CRM mantindrà un registre de cada etapa del procés de vendes, ajudant els empleats a automatitzar activitats com fer informes, programar trucades i enviar correus.

Analític

Els sistemes analítics analitzaran les dades dels clients des d'un angle analític per idear estratègies de vendes i màrqueting. S'analitzen les bases de dades i després, en utilitzar tècniques com l'extracció de dades, generaran patrons i tendències.

Col·laboratiu

Els sistemes de col·laboració se centren en la integració de contactes externs, com a proveïdors i distribuïdors. Això permet als clients ser proactius per millorar el servei que reben de l'empresa, en proporcionar-los un centre de suport, noves eines i tecnologies com ara la missatgeria instantània.

Administració de campanya

Aquesta és una combinació de sistemes analítics i operatius, ja que pot emmagatzemar, analitzar i rastrejar les campanyes que té l'empresa. També pot ser eficaç per dirigir-se a tipus específics de clients enviant correus electrònics, trucant-los o fent email màrqueting amb ofertes especials.

Intel·ligència de vendes

Això és similar a un sistema analític, però es fa servir com una eina de vendes per als empleats que poden observar les tendències i el rendiment de les vendes.
Per saber quin tipus de sistema CRM és l'adequat per a la vostra empresa, cal tenir clar que això varia en el nombre d'empleats que es tinguin, en el nombre de clients, en el tipus de producte i en el model de negoci de l'empresa.

Som la teva empresa experta en manteniment informàtic!

T'assessorem?