Les nostres notícies
5 OBJECTIUS PER A LES PIMES EL 2019.

Cada any és un repte per a les empreses. És el moment de planejar les accions i les estratègies que es duran a terme per millorar la nostra posició competitiva. Per això és important planejar els nostres objectius per poder repartir els nostres esforços i pressupost en allò realment important.
Segons la Confederació Espanyola d'Organitzacions Empresarials, hi ha 9 objectius o desafiaments fonamentals per a les empreses aquest 2019. De tots hem triat els 5 que, segons el nostre criteri, són els més importants:

1. DIGITALITZACIÓ
Actualment la digitalització s'ha tornat la assignatura pendent per a la majoria d'empreses. La tecnològica evoluciona diàriament, i el concepte de ser “innovador” ha perdut força i significat en un món on “ja està tot inventat”" Per això és tan important estar al dia de tots els canvis tecnològics i de totes les noves eines digitals que surten al mercat. A part d'això, ens dóna altres avantatges, com pot ser l'optimització de recursos tant materials com humans, podent dedicar el temps a tasques més productives i la possibilitat d'augmentar els beneficis en aprofitar els descomptes per aviat pagament, així com disposar d'informació
Un gran exemple d'innovació és el “cloud computing”.
QUÈ ÉS EL CLOUD COMPUTING?
El cloud computing ofereix a les empreses la possibilitat d'accedir al vostre programari, base de dades i documents des de qualsevol lloc. També permet jerarquitzar la informació per poder ordenar-la millor a la xarxa. I és un fet que la inversió en aquest sector cada cop és més gran. Segons un article de “Perspectives Empresarials”. Un 43% de les empreses invertiran en “cloud”.

Si creus que la teva informació està exposada o temes que es perdi o elimini, gràcies al cloud, es podrà fer una còpia de seguretat en cas de pèrdua de dades.
A Apen posem a l'abast dels nostres clients les millors solucions intel·ligents i serveis Cloud adaptats per a cada empresa. Una àmplia gamma de serveis que permeten gaudir de serveis exclusius, sense necessitat de fer grans inversions i amb tots els avantatges dels recursos que els integren.
2. MÀRQUETING
De vegades relacionem el màrqueting i la publicitat amb grans empreses i multinacionals, però les pimes també en necessiten una estratègia de màrqueting. Al capdavall, les pimes també són empreses i necessiten convèncer el públic que el seu producte i servei va ser el millor. La clau és connectar-se amb el mercat per saber quines són les seves necessitats i on hi encaixem.
També és molt important treballar la nostra imatge de marca. Com volem que ens vegin, que volem transmetre, la nostra visió, valors i missió.
Cal crear “feedback”"entre els nostres usuaris i companys de sector. D'aquesta manera establim una relació que ens acaba beneficiant, tant per a la nostra imatge com comercialment.".
3. MILLORA DELS PROCESSOS
Abans de definir “millora de procés” caldria definir que és el “procés”"dins de l'empresa. Podem definir-ho com una seqüència d'accions dutes a terme en un ordre determinat per a l'intercanvi d'informació. Per exemple, quan un client compra alguna cosa en una empresa, l'empresa registra la sol·licitud de compra, el client paga i després es lliura. Això seria un procés. Per fer-ho més efectiu cal afegir-li valor", per exemple, automatitzant les sol·licituds de compra de productes.
Evidentment, com de millor qualitat sigui un “procés” més ràpid i efectiu serà tot. Si l'empresa inverteix prou a la “millora dels processos” tota l'organització se'n veurà beneficiada, cosa que comporta més diners per a l'empresa.
4. DESENVOLUPAR NOUS PRODUCTES I SERVEIS
No és cap secret que petites i grans empreses necessiten actualitzar-se constantment per ser pioners al sector i saber que necessita el mercat.
De vegades, hi ha un producte d'èxit que tota empresa explota al màxim, però tot té data de caducitat i passat un temps el mercat ja no ho necessités. Per això és tan important no confiar gaire en el teu “producte estrella” i apostar per altres coses per no quedar enrere.
La inversió en R+D ha esdevingut fonamental per mantenir la cartera de productes al dia.
5. EXPANSIÓ INTERNACIONAL
La internacionalització obre noves vies empresarials i garanteix el creixement i futur de la companyia. De vegades el nostre públic va més enllà del territori nacional i ens veiem obligats a expandir les nostres fronteres.
A més, expandir-nos ens permet diversificar el mercat i millorar-ne les inversions. Dos elements que es traduiran en un estalvi de costos, una evolució dels processos, la millora en la capacitat productiva i, per tant, en un augment dels beneficis tant a curt com a mitjà i llarg termini.
El procés d'internacionalitzar no és senzill i requereix un pla molt ben fonamentat per assentar-se en un país, per adaptar-se així a la seva economia i cultura. Però una bona inversió es traduirà en un pla que farà que el procés d'adaptació al país sigui òptim.

