Les nostres notícies
Guia per saber què és un ERP i com pot ajudar la teva empresa

Què és un ERP i com pot ajudar la teva pime?
Cada dia hi ha més empreses que opten per gestionar els seus negocis amb eines informàtiques que maximitzen la seva eficiència i control. Els sistemes de gestió integral o ERP (Enterprise Resource Planning) són una d'aquestes eines… però com funciona i quins beneficis aporta un ERP?
Diagnòstic, objectius i lideratge
Els sistemes de planificació de recursos empresarials o ERP són sistemes de gestió integral dels processos de negoci de lempresa.
Lelecció del fabricant
En implantar un ERP estem adquirint un enllaç amb el fabricant, de manera que la seva reputació serà un factor clau en la decisió de compra.
La implantació: un procés crític
Les solucions ERP de vegades són complexes i difícils d'implantar degut a la parametrització de les necessitats de cada empresa.
L'adaptació al canvi
Un cop implementat s'espera que el ERP acompanyeu l'empresa a créixer en els vostres projectes, plans i objectius de negoci.
Anàlisi de resultats i pla de futur
Només quan tinguem completament implantat el nostre ERP, serà el moment danalitzar els resultats obtinguts. Cal tenir en compte que aquests no es donen de manera immediata (ja que hi ha una corba d'aprenentatge del personal involucrat) i que de vegades sorgeix la necessitat d'ajustar petites disfuncions que es descobreixen quan el nostre ERP ja és plenament operatiu.
Dit això, quan arribem a aquesta etapa hem de tenir molt clar els indicadors que volem fer servir per mesurar els resultats obtinguts en funció dels objectius que ens havíem plantejat prèviament.
Això suposa que haurem d'establir un quadre de comandaments amb els resultats parcials que podem revisar setmanalment o quinzenalment, i que ens donaran una visió objectiva del progrés de les millores almenys passats els primers sis mesos de la implantació.
No oblidem que amb la implantació del ERP, probablement haguem introduït com a conseqüència algunes innovacions tecnològiques. Tot això ens ha de dir si ens han proporcionat avantatges competitives tangibles, tant sigui a la agilitat dels processos i operacions, en costos, en estalvi de temps del personal en les seves funcions, augment de la productivitat o en agilitat i objectivitat en la presa de decisions.

