QUÈ ÉS MICROSOFT SHAREPOINT?

SharePoint és un sistema de col·laboració basat en un lloc web que utilitza aplicacions de flux de treball, bases de dades de «llistes» i altres elements web i característiques de seguretat per permetre que els equips empresarials treballin junts. SharePoint també ofereix a l'empresa que utilitza la plataforma la capacitat de controlar l'accés a la informació i automatitzar els processos de flux de treball a totes les unitats.
La versió del Microsoft Cloud del SharePoint, SharePoint Online, té moltes capacitats d'integració addicionals amb altres aplicacions al núvol.
Són molts els beneficis de Sharepoint, ja que permet una major productivitat i visibilitat de la informació, cosa que és un gran avantatge en empreses grans i petites. Les característiques del SharePoint se centren en una experiència de col·laboració que permet compartir de manera segura, administrar contingut i característiques de col·laboració en el flux de treball.
SharePoint és fàcil de mantenir i manejar per als usuaris. També és personalitzable i escalable, cosa que genera que les empreses utilitzin Sharepoint de moltes maneres diferents per augmentar la seva productivitat.
Segons Fortune 500, Sharepoint ha estat una plataforma integral per augmentar la productivitat de les companyies de diferents sectors. Les nombroses característiques de la plataforma faciliten molt el treball conjunt de les persones en projectes ad hoc i l'establiment de processos comercials estàndard per compartir informació, publicar documents i registrar dades.
Amb Sharepoint es pot revisar el document per evitar alguna altra autoria, requerir l'aprovació de documents abans de fer-los visibles, rebre notificacions quan es carreguin documents o es facin canvis, fer fluxos de treball i automatitzar accions com l'enviament de correus electrònics.
El punt fort del SharePoint és que s'esforça per mostrar la informació dels documents que s'emmagatzemen i els canvis que s'han fet.
L'ús usual del SharePoint es basa en proporcionar un espai basat a la web on els usuaris poden carregar un document per compartir-lo immediatament amb altres persones que necessiten veure'l. Tot i això, també es pot establir un espai d'emmagatzematge personal (One Drive). Les funcions daprovació i flux de treball esmentades anteriorment poden controlar com es comparteixen els documents i com els usuaris treballen amb la informació.
Els enllaços a documents compartits o espais de col·laboració també es poden enviar fàcilment per correu electrònic, cosa que facilita que els usuaris siguin dirigits ràpidament a exactament el que volen veure. Les empreses utilitzen sovint SharePoint per publicar informació d'interès general, com ara documents de recursos humans, anuncis i notes, o crear projectes que requereixin la col·laboració de tot l'equip. A més, és de molt ús en cas de treball remot o amb membres de l'equip que no es troben al mateix espai físic.

