El teu soci global
en tecnologia

Tornar glossari

ERP. Tot el que necessites saber…

QUÈ ÉS UN ERP?

Quan ens referim a ERP volem dir, Enterprise Resource Planning, que traduït vol dir “planificació de recursos empresarials”. ERP és un programa intern de producció, distribució i recursos humans de l'empresa, és a dir, un programa que centralitza totes les activitats de l'empresa.

ERP també és conegut com “back office”, que s'ocupa dels temes administratius interns, o “front office”, que realitza operacions relacionades amb atenció al client.

Perquè un ERP sigui considerat com a tal han de complir aquestes atribucions: ha de ser integral (administrar tots els aspectes de l'empresa), modular (dividir-se segons els departaments de l'empresa) i adaptable (emmotlleu-vos segons l'activitat de l'empresa)

El propòsit d'aquest programa és ajudar els clients de l'empresa, podent solucionar els seus problemes en el menor temps possible, així com manejar tota la informació per poder fer una bona presa de decisions.

CREACIÓ DE L'ERP

El 1990 Gartner, una empresa consultora i de recerca de tecnologies, va crear el terme ERP per donar resposta a una necessitat cada vegada més recurrent a les empreses, augmentar la productivitat i optimitzar el temps. A partir del 2000 amb la introducció a l'euro, les empreses veien l'oportunitat d'adoptar el sistema ERP deixant enrere antigues pràctiques, ja que l'entrada a una nova era comportava problemes nous que només un sistema millorat podria solucionar.

MÒDULS ERP

Mòdul de recursos humans: Ajuda en la contractació de nous empleats, també fa el seguiment del rendiment dels treballadors. Amb aquest mòdul el treballador pot consultar i verificar les hores treballades, gestionar peticions de permisos, fer nòmines o enviar enquestes o notícies dinterès per motivar la participació dels empleats.

Mòdul d'inventari: S'encarrega del procés de compra i venda. Es fa un seguiment d'existències, informes d'unitats i localització dels articles del magatzem.

Mòdul de compres: Porta a càrrec tots els de proveïment de productes o matèries primeres. Amb aquest mòdul podem fer una llista de proveïdors, articles, anàlisis de pressupostos, ordres de compra, seguiments darticles i actualització dexistències.

Mòdul de vendes: Inclou informe i anàlisi, acceptació de comandes i generació de factures.

Mòdul financer: Automatitza i simplifica tot el procés de comptabilitat, així es redueixen els possibles errors i costos.

Mòdul de producció: Facilita el seguiment de producció, control de matèries primeres i avaluació de qualitat de productes.

Mòdul de gestió de relació amb els clients (CRM): Aquest mòdul incrementa notablement les vendes, ja que millora la relació amb els clients. Aquesta eina permet ajuntar informació del client de manera que latenció sigui personalitzada i feta a mida.

Som la teva empresa experta en manteniment informàtic!

T'assessorem?