Les nostres notícies

Programari CRM per potenciar l'eficiència del teu equip comercial.

Avui dia les empreses han de ser capaces d'anticipar-se al comportament dels seus clients, endevinant quines són les seves necessitats, gustos i preferències, sense tenir la necessitat de preguntar-los a ells mateixos. En aquest sentit, entra en joc la importància del CRM (Customer Relationship Management), una eina que ens ajudarà a construir relacions amb els nostres clients, basant aquestes relacions en l'oferiment de productes i serveis adaptats a les seves necessitats i el màrqueting relacional, que ens ajudarà, sens dubte, a establir, mantenir i consolidar les relacions amb els clients, és a dir, fidelitzar-los.

Podríem definir CRM de la manera següent: És una aplicació o eina que recull totes les dades que s'estableix en la relació entre el client i l'empresa i la centralitza en una única Base de Dades.

El CRM consta de tres mòduls imprescindibles: D'una banda, el mòdul de vendes que ens permet fer un seguiment dels nostres objectius i equip comercial tenint la possibilitat de personalitzar quadres de comandament i informes periòdics on quedin reflectits l'evolució de les nostres metes de vendes. D'altra banda, un mòdul de serveis, mitjançant el qual siguem capaços d'implantar un servei d'atenció al client ràpid i eficaç i, finalment, mòdul de màrqueting.

Com hem dit abans, el CRM és indispensable per dur a terme el màrqueting relacional, que per si no havia quedat clar, es tracta de crear una bona relació amb el client, de manera que es creï un cercle de confiança que faci que les relacions comercials siguin més duradores, donant lloc a millors beneficis i clients més rendibles. En un mercat on cada cop és més important la figura del client, necessitem totes les dades possibles per poder satisfer les seves necessitats, desenvolupant productes i serveis que cobreixin les seves expectatives.

Molts CRM ens permeten realitzar una de les fórmules de màrqueting més utilitzades: el email màrqueting. Els seus resultats són força positius per diversos motius: el correu electrònic és un dels sistemes de comunicació per excel·lència a internet, és una eina rendible per arribar als consumidors i el ROI és elevat.

Segons estudis realitzats, un 64% dels clics realitzats en campanyes de ecommerce es converteixen en una compra. Cobra importància també el màrqueting social, que ens permet interactuar amb els nostres clients en xarxes socials i mesurar l'impacte de la nostra marca a les mateixes.

Les empreses segueixen apostant pel CRM. Així ho afirma el 67 % dels directius que han participat a l'Estudi sobre les eines de màrqueting i vendes i l'ús del programari CRM a les empreses espanyoles el 2019, dut a terme per la consultora online Softdoit. Un estudi, realitzat entre l'abril i el maig a 115 directius d'empreses ubicades a Espanya, en què es vol posar en relleu com duen a terme les organitzacions les seves accions de màrqueting, així com l'ús del CRM.

Com hem vist, la importància d'implantar un bon CRM i optimitzar-lo al màxim és vital per a qualsevol empresa, ja que ens permetrà tenir un control de les nostres vendes, un servei d'atenció al client definit, ràpid i eficaç i desenvolupar aspectes de màrqueting crucials, com ara ecommerce, la segmentació de clients o la interacció amb els mateixos.

Un dels molts programes que ens poden oferir aquest servei és el a3ERP. Aquest programari ens porta un dels seus molts mòduls integrats com és el CRM. Amb aquesta eina podràs gestionar no només els teus clients, sinó que també podràs planificar accions comercials a tots els teus clients potencials, la teva agenda de contactes, els canals de venda més idonis per a la teva empresa, la teva oferta… És un programa multiusuari que et permetrà treballar amb ell amb tot el teu equip de comercials o venedors.

Des de APEN estem especialitzats en la implementació d'aquest tipus d'eines tecnològiques a petites i mitjanes empreses de tota la província de Barcelona.

04/07/2019