Les nostres notícies
Els cibernautes s'han cansat de fer mencions a empreses de manera desinteressada

Els usuaris ja han cansat de les recomanacions desinteressades de llocs, productes, serveis o empreses. Creuen que la seva activitat en línia ha de ser recompensada econòmicament i molt més valorada, perquè no deixa de ser promoció i vendes per a l'empresa en qüestió. Per això, molts internautes estan deixant de compartir continguts per reivindicar una compensació econòmica per la seva acció. I les companyies no rebutgen aquesta proposta, perquè saben que si una persona influent comparteix la seva marca a les xarxes socials, poden arribar a tenir grans beneficis.
Hi ha aplicacions com Instant Consume, que paguen als internautes que parlen sobre els seus productes i aporten una opinió sobre ells, atès que aquesta opinió serà escoltada per milions de seguidors, als quals seria impossible accedir per mitjans propis de manera tan ràpida i efectiva. Sense l'ajut d'aquests internautes, les empreses no podrien arribar a assolir tanta visibilitat en tan poc temps, per això decideixen invertir una gran part del seu pressupost en aquest tipus d'accions.
Remuneren aquests particulars perquè es converteixen en un community manager, comercial, encarregat de màrqueting i promoció i atenció al client.

Segons una estadística de la Guia Social Media Examiner, sobre les raons per les quals els cibernautes fan clic al botó m'agrada, conclou que se senten més preocupats per la dimensió material i econòmica que per la part ideològica i col·lectiva. Prefereixen rebre promocions, descomptes, mostres de productes o cupons per a compres futures.
Influencer vs professionals del màrqueting
Molts professionals del màrqueting observen resignats com pot ser tan senzill que persones anònimes es converteixin en grans distribuïdors comercials, però la connexió o el feedback que pot generar cada persona no resideixen tant en la professionalitat o el càrrec, sinó en allò que transmeten, el seu estil, la seva personalitat, el to de la seva veu, el seu aspecte, etc.
Ser influenciar a les xarxes socials t'atorga una posició privilegiada, perquè t'aporta valor i prestigi de cara a les empreses, que busquen aquesta figura desesperadament per optimitzar la imatge de la seva empresa i aconseguir més feedback, per conversar amb nous clients i fidelitzar els que ja són clients fixos.

