Les nostres notícies
Guia per gestionar les nòmines a la pime més fàcilment

Més o menys tothom podria explicar, amb més o menys exactitud, què és una nòmina i per aquest motiu, abans d'endinsar-nos en aquesta guia, és important recordar-vos algunes idees bàsiques sobre el concepte de nòmina.
Podríem dir que la nòmina és un document comptable que els empleats reben per part de l'empresa, on s'especifica el sou percebut pel treball realitzat en un temps determinat. És a dir, aquest document reflecteix la relació laboral entre empresa i empleat, concretant algunes característiques bàsiques de la mateixa.
La nòmina inclou informació d'alta importància, com poden ser les retencions d'IRPF o les aportacions a la Seguretat Social, tant per a l'empresa com per a l'empleat.
Com que es tracta d'un document amb validesa legal i que forma part de la comptabilitat de l'empresa, és molt important que tant si en tens una empresa o ets un autònom amb treballadors a càrrec, coneguis perfectament la informació que es detalla a la nòmina per poder fer-la correctament.
Per ajudar-nos en la seva gestió segura i eficient, actualment al mercat hi ha diferents opcions de programari adaptats a les necessitats de les petites i mitjanes empreses. Si bé l'oferta és àmplia, les funcionalitats més habituals d'aquest tipus de programari són la realització de càlculs massius de nòmines i assegurances socials amb total garantia i l'accessibilitat a la documentació laboral de manera immediata. Algunes d‟aquestes opcions permeten continuar treballant amb l‟assessor de confiança de l‟empresa, establint models de treball col·laboratius que potenciïn l‟eficiència per ambdues parts.
La gestió de nòmines és una de les activitats més delicades i que requereix més precisió en l'àmbit empresarial i per aquest motiu des de apen us oferim la possibilitat de descarregar aquí la guia pas a pas per ajudar-vos a gestionar d'una manera més segura i eficient les nòmines de la vostra pime.

