Les nostres notícies

Facebook perd més de 53 milions d'euros a la borsa per una mala gestió de les seves dades

Cambridge Analytica, l'empresa d'anàlisi de dades va obtenir sense consentiment de Facebook la informació de més de 50 milions de perfils. Aquesta informació era utilitzada amb finalitats publicitàries, cosa que, tant Facebook com els usuaris desconeixien.

Com ho va fer Cambridge Analytica?

L'empresa de dades va fer una de les aplicacions que té Facebook, consistia en un test de personalitat on els usuaris havien de demostrar conèixer els seus amics amb preguntes personals. Per realitzar i contestar el test havies d'acceptar cedir les dades del teu perfil de Facebook a l'aplicació. Aquest test es va fer viral ia mesura que la gent anava fent el test la base de dades de Cambridge Analytica anava augmentant fins al punt daconseguir les dades de més de 50 milions dusuaris.

Què va fer amb les dades de Facebook?

Aquestes dades segons Christopher Wylie treballador de la companyia eren agrupats de manera homogènia amb la finalitat de tenir diversos perfils psicològics i realitzar campanyes publicitàries més personalitzades i alhora més efectives, ja que es coneixien els gustos dels perfils. Aquestes dades a més de beneficiar empreses privades han ajudat a realitzar de manera més efectiva les campanyes polítiques nord-americanes, en concret la del 2016 en què Donald Trump es va proclamar president.

La importància de la protecció de dades

Actualment es recopilen un gran nombre de dades a les diferents plataformes d'internet, a mesura que avança la tecnologia les dades cada vegada són més valuoses, i per això la llei ha d'adoptar noves maneres de protegir els usuaris perquè no es facin un mal ús. El maig de 2018 entra en vigor una nova normativa europea de protecció de dades, en què les empreses europees s'han d'adaptar i han de complir de manera rigorosa si no volen ser penalitzats. Els grans riscos que poden tenir els mals usos de les dades personals fan que les sancions esmentades puguin ser de fins a 20 milions o el 4% del volum del negoci.

Per això és important que les empreses sàpiguen gestionar de manera correcta les dades recopilades respectant l'usuari i utilitzant les seves dades amb el seu consentiment, recolzant-se en professionals en gestió de dades. La majoria d'usuaris accepten dades sense saber què fan amb elles, és fonamental que les persones s'informin bé, tinguin clar allò que s'exposen i tinguin clar que fan les empreses amb les seves dades.

23/03/2018