Les nostres notícies
Com pots destacar a una botiga d'apps?

Al telèfon d'un usuari podem trobar de mitjana unes 20 apps instal·lades, encara que finalment només acabi utilitzant la meitat i poden anar variant perquè, segons l'interès que despertin a l'usuari, les pot acabar esborrant i tornar a la botiga d'apps per adquirir-ne d'altres, més noves o que els despertin més interès.
La competència que hi ha dins de la botiga d'aplicacions és força gran, ja que s'incorporen diàriament una mitjana de 4.000 apps noves, per la qual cosa és difícil destacar i triomfar.
És important tenir en compte els factors ASO, aquells que tenen un impacte directe a la visibilitat d'una app a les botigues d'aplicacions. Els factors ASO que intervenen a la fitxa de cada aplicació són de dues classes:
- On-Metadata: Que depenen directament dels desenvolupadors o publicistes i que són capaços d'editar: títol o nom de l'app, descripció, keywords, text promocional, categoria, dades històriques del desenvolupador, icona, captures de pantalla, vídeos i enllaços, etc.
- Off-Metadata: Aquells que no poden controlar els desenvolupadors i que depenen de la resposta del mercat i del pressupost destinat al màrqueting de la nostra app. Es basen en el volum d'instal·lacions, la velocitat d'instal·lació, la nota mitjana que posen els usuaris, la quantitat de comentaris, les mencions en llocs web, etc.
El Manual ASO 2017 recomana establir 3 passos per a l'optimització de qualsevol aplicació de cara a la seva promoció a Apple App Store o Google Play Store:
1.- Cerca: Un procés que serveix per definir les paraules clau i trobar les aplicacions que poden ser competència nostra i que estan més ben posicionades.
2.- Optimització. Després de l'anàlisi de les paraules clau i estudiar a la competència és hora d'aplicar el que hem après per optimitzar la fitxa de la nostra app. És quan podem començar a dissenyar els elements visuals i textuals.
3.- Monitorització. Serveix per comprovar si tot funciona correctament, si la feina que hem fet anteriorment està donant resultats.
Com aplicar els factors ASO?
Pots aplicar-los a través de molts elements com ara:
- El nom de l'app; en què has d'introduir paraules clau, per millorar les cerques
- Subtítol o descripció de l'app; aprofitar aquest breu espai per explicar el producte, per poder convèncer l'usuari perquè se la instal·li.
- Arxius multimèdia; Les imatges i els vídeos seran un dels atractius més grans de l'app, per la qual cosa hem de seleccionar molt bé la imatge de la icona, el format dels vídeos, etc.
- Comptar amb molts recursos de difusió
- Aportar informació precisa i clara de l'app
Amb aquests consells podràs cridar l'atenció dels usuaris, perquè facin una ullada, encara que sigui ràpid, a la teva app.

