Els ERP, o també conegut com a planificador de recursos empresarials, són un conjunt de sistemes que s'utilitzen per millorar l'eficiència d'una empresa a partir d'un programari de gestió, però podem dividir els tipus d'ERP en dos grups principals, els ERP tradicionals i els ERP al núvol.
Els ERP tradicionals, ja de per si, compten amb una gran quantitat de beneficis per a la gestió de l'empresa, però si a més és un ERP al núvol, guanyarem molts punts extres, ja que tota la informació que manegem i emmagatzemem a l'aplicació s'anirà guardant de forma totalment automàtica en un núvol d'internet, és a dir en un servidor que és extern a l'empresa, per la qual cosa només cal tenir connexió a internet per poder accedir a la informació que hi ha emmagatzemada al ERP al núvol, sense importar el lloc on siguis.
El a3factura és un ERP al núvol dirigit a empreses i autònoms per gestionar tot el tema econòmic i de facturació, i com hem dit anteriorment, n'hi haurà prou que tinguem un ordinador amb internet per poder accedir a tota la informació, la qual trobarem tan sols fer una ullada, ja que és molt intuïtiva d'utilitzar. A la pantalla inicial, trobarem tota la informació que sigui més important per al nostre negoci ja que mostra una visió global de l'estat de l'empresa com els cobraments i els pagaments o gràfiques que comparen la situació actual amb la de l'any anterior, però a més, es pot personalitzar i crear accessos directes a les aplicacions i les funcions que utilitzem més.
El ERP al núvol de l'a3factura, també permet que us pugueu instal·lar una aplicació al mòbil, per la qual cosa a més de poder gestionar les vostres dades des de qualsevol lloc del món amb un ordinador i internet, també ho podreu fer des del mòbil, cosa que té grans avantatges, ja que sempre podreu afegir o consultar informació en el moment que vulgueu i necessiteu, com per exemple quan tingueu un compte de teniu un tiquet.
A més un altre aspecte a destacar del ERP al núvol d'a3factura, és que es poden afegir tots els participants que vulguem sense cap tipus de cost, és a dir que li podem donar accés als treballadors que vulguem i que necessitin accedir a aquesta plataforma, inclòs el gestor de l'empresa, el qual podem incloure al sistema per tal que tota la informació i els canvis realitzats en la gestió econòmica li arribin en el moment, per això estalviarem una gran quantitat de de passar tots els papers.











