Un equip d'assessoria informàtica és aquest equip d'experts que s'encarreguen d'assessorar, planificar, dissenyar i instal·lar sistemes de tecnologia de la informació per als clients, ja siguin particulars, grans companyies o petites i mitjanes empreses, sense importar el sector on es desenvolupin.
La feina d'una assessoria informàtica és treballar de la mà dels clients que busquen ajuda i assessorament sobre problemes informàtics que poden anar des del millorament dels processos interns fins als serveis que brinden al client final.
Per iniciar la feina, l'assessoria informàtica es posarà en contacte amb la companyia i consultarà el personal de diferents parts de l'organització per entendre les etapes de treball. Després analitzarà les dades de l'organització per identificar els problemes, els punts febles i els processos que es poden millorar. Després, determina els requisits del sistema dinformació i defineix els objectius del projecte.
Posteriorment, l'assessoria informàtica farà recomanacions, com suggerir maquinari, programari i sistemes adequats per augmentar l'eficàcia dins la companyia. Al mateix temps podeu dissenyar, instal·lar i provar nous sistemes i programari, i solucionar qualsevol problema que sorgeixi. L'assessoria informàtica també s'encarregarà de la redacció d'informe per al seguiment i anàlisi dels processos.
D'altra banda, l'assessoria informàtica també serà responsable de reparar problemes informàtics i eliminar virus, mantenir la seguretat dels equips i la xarxa.
A més, la formació dels usuaris i la resposta als vostres comentaris i atenció en general, també pot ser part de les tasques de l'equip de l'assessoria informàtica.
Dins l'acostament de l'empresa amb l'assessoria informàtica cal mantenir una actitud flexible cap als patrons de treball per assegurar que els processos de treball s'adaptin als canvis sense afectar el funcionament normal del dia a dia i apuntar-ne a la màxima eficiència.
Davant d'això, s'han d'assegurar d'ajudar i donar suport al personal i als usuaris en l'ús de maquinari, programari i xarxes informàtiques, solucionar els problemes i resoldre les preguntes i problemes dels usuaris finals, mantenir biblioteques de programari i documentació, brindar suport tècnic a l'estació de treball, realitzar proves de funcionalitats, solucionar problemes d'impressores de xarxa i dispositius multifunció, desenvolupar nous desenvolupaments i tecnologies.
Però les tasques de l'assessoria informàtica no arriben només a les habilitats tècniques, ja que l'acostament amb els clients és fonamental. Cal que es pugui comunicar tant per escrit com verbalment amb els clients perquè puguin comprendre la feina que s'ha de fer. Tot i que l'assessoria informàtica pot tenir una o dos punts d'expertícia on ressaltin davant de la competència, cal que conegueu tots els aspectes de la tecnologia perquè pugui ajudar els clients a comprendre totes les facetes dels seus sistemes d'informació. Això ha dincloure un bon coneixement dels processos de desenvolupament de programari per poder solucionar problemes del sistema, quan sigui necessari.








